Sağlık Bilgisi

Spor Sakatlanmaları

Spor Sakatlanmalarını Engellemek İçin Alınması Gereken Önlemler Nelerdir?

Öncelikle vücuda ve alışkanlıklara uygun spor seçilmeli. Amatör olarak spor yapan kişi sporu bir yarışma psikolojisi içerisinde yapmamalı. Sağlık için spor yapıldığı unutulmamalı. Vücudun limitlerini zorlamadan eğlence ve sağlık amaçlı spor yapılmalı ve aşırı rekabete girilmemeli. Spor sırasında aralıklı olarak sıvı alınmalı.

Spor Yaralanmaları Sonrası İlk Müdahale Nasıl Yapılmalı?

Burkulma ve ezilmeye uğrayan bölgeye bandaj ve buz uygulaması en sık yapılan ilk yardım müdahalesidir. Dolayısıyla bandajın uzun dolaşımını bozacak kadar sıkı sarılması, buzun direkt olarak cildin üzerine uzun süre uygulanması sakatlığın kendisinden fazla hasara yol açabilir.

  • Bandaj nazikçe ve geniş bir bölgeye sarılmalıdır. Buz uygulaması akut spor yaralanmalarında hem antienflamatuar etki hem de ağrı kesici etkisi nedeniyle çok önemlidir.
  • Buz uygulaması cildin üzerine serilen havlu gibi bir koruyucunun üzerinden naylon torba içine konulan uygun miktarda buz ile yapılmalıdır. Buz uygulamasının süresi 20 dakikayı aşmamalıdır.
  • İlk yardımda en sık yapılan hatalardan biri de sporcuya ilk müdahalenin bilinçli bir şekilde yapılmamasıdır. Bayılma, bilinç kaybı gibi durumlarda sporcu en yakın sağlık merkezine donanımlı bir ambulans ve sağlık ekibi gözetiminde taşınmalıdır.
  • Ezilme ve burkulmalarda mutlaka bir ortopedist tarafından klinik muayene yapılarak ve röntgen çekilerek kırık olup olmadığı tespit edilmelidir. Aksi taktirde basit bir çatlak veya küçük bir kırık daha komplike hale gelebilir.

Sıcak ortamda yapılan sportif aktivitelerde sıcak çarpmasından, sıvı kaybından ve elektrolit kaybından korunmak için neler yapılması gerektiğini şöyle özetleyebiliriz;

  • Sportif aktivitelerin daha çok gölge ve serin alanlarda yapılması tercih edilmeli.
  • Vücudun kaybettiği suyu yerine koymak için susama hissinin yeterli olmadığını bilmek gerekir. Sportif aktiviteden önce besin alımına ve sıvı tüketimine dikkat edilmeli. Aktivite esnasında her 15 dakikada bir 150-200 cc sıvı tüketimine dikkat edilmeli.
  • Tüketilen sıvı ile birlikte hafif şeker ve mineral alımı da önemlidir. İzotonik ya da hipotonik içecekler bu konuda oldukça yardımcı olmaktadır.

Medical Park

Tanı ve Tedavi Üniteleri
Haberler

Mide mikrobu ve ülserler...

Mide ülserlerinin kısaca tanımlanması ve...

devamı

Osteoporoz nedir? ...

Osteoporoz en yaygın metabolik kemik hastalığıdır....

devamı

Özofagus (Yemek Borusu) kanseri nedir?...

Özofagus (Yemek Borusu) kanseri nedir? Özofagusun...

devamı

Reflü Nedir ve Nasıl Oluşur?...

Reflü kelime anlamı olarak geriye kaçış demektir....

devamı

Renk Körlüğü Nedir?...

Renk körlüğü değişik renkleri ve gölgeleri...

devamı

INTERNATIONAL PATIENT CENTER

:
*
:
*
:
*
:
*
:
*
:
*
:
Mr Ms
*
:
*
:
*
:
*
:
*
: Güvenlik Kodu

 
 
*

Send

Message Sent Successfully.

Error Occurred, Please, try again later.