Sağlık Köşesi

Gecelerin uzadığı, kapalı mekanlarda kalma zamanımızın arttığı kış günlerinde bir de ruh halinize kapılarak basit şekerli gıdalara saldırmayın! Bilinçli beslenerek, basit önlemlerle kış aylarını hem fiziksel hem de ruhsal olarak sağlıklı geçirebilirsiniz.

Medical Park Bahçelievler Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Emel Unutmaz, kış aylarında sağlıklı beslenme için dikkat edilmesi gerekenleri paylaştı:

Kışın gelmesiyle birlikte; beslenme alışkanlıkları da, sosyal hayatımızda meydana gelen değişikliklere paralel olarak farklılaşır. Evde oturma saatleri artar, fiziksel aktivite imkanları azalır, giyilen kıyafetler kiloyu örttüğü için kilo kontrolü göz ardı edilebilir, enfeksiyon hastalıklarına yakalanma riski artar. Bu dönemde kişilerin mutsuzluk eğilimleri artabilir ve buna bağlı olarak da basit şekerli gıdalara eğilim olur.

Bağışıklık Sistemi İçin Probiyotik

Oluşabilecek gribal enfeksiyonları önlemek, vücut savaşçılarını güçlendirmek için antioksidan vitaminlerden zengin besinleri, günlük beslenme düzenimizde mutlaka bulundurmalıyız. Bunlar özellikle A vitamini, E vitamini, selenyum, çinko ve C vitaminidir.

Probiyotikler de bağışıklık sistemine destek olan besinler içinde yer alır. Günlük besin düzeninize probiyotik yoğurt veya kefiri; süt veya yoğurt yerine koyabilir, bu besinlerin olumlu etkilerinden yaralanabilirsiniz.

Kış Depresyonuna Karşı B Vitamini

Oluşabilecek stresi kontrol altına almak için özellikle B grubu vitaminlerinden zengin beslenmekte fayda var; tam tahıllı ekmekler, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, et ve süt ürünleri gibi… Bu dönemde bol sebze meyve tüketmek, bol su içmek, kan şekeri kontrolünüzü sağlamak, balık tüketmek de yine depresyon hali ile baş etmenizde size yardımcı olacaktır.

Akıllı Besin'lerden Şaşmayın!

Ev veya kapalı mekanlarda daha fazla zaman geçiriyor olmak; sosyal aktiviteleri yemekle sınırlandırmaya neden olabilir. Eğer böyle bir döngüye girdiyseniz 'akılcı besin' tercihleri yapmalısınız. Tatlı ihtiyacını meyvelerden, sıvı ihtiyacını sağlıklı ve kalorisi düşük besinlerden (ayran, maden suyu vb), yemeklerinizi de yine doğru yöntemlerle pişirilmiş, ihtiyaç duyduğunuz karbonhidrat, protein ve yağı dengeli sağlayacak besinlerden tercih etmelisiniz.

Azalan fiziksel aktivite için önlem almalısınız. Küçük yürüyüşler yapmaya çalışmak, evde basit fiziksel aktiviteleri düzenli yapmak, asansör kullanmak ve mümkün olduğunca hareketli olmaya çalışmak gibi basit önlemler alabilirsiniz.

Kış Listenizi Hazırlayın!

  • Armut: Fosfor, kalsiyum ve potasyumdan zengindir. Kalp kaslarının düzenli çalışmasına fayda sağlar. Tansiyon ayarlamasında etkilidir. Posadan zenginliği nedeniyle bağırsakları çalıştırır.
  • Karnabahar: Potasyumdan zengindir. C vitamini içerir. Kalp hastalıklarında ve tansiyon düşürmede faydalıdır.
  • Pırasa: Demir, kalsiyum ve potasyum içerir. İdrar sökücüdür. Bronş açıcıdır. Sindirimi kolaylaştırır.
  • Nar: C vitamini, demir ve potasyum deposudur. Çok güçlü antioksidandır. Kansere karşı koruyucudur.
  • Kereviz: A ve E vitamini ile folik asit ve potasyum içerir. İdrar söktürücüdür. Sindirimi kolaylaştırır. Sinir sisteminde yatıştırıcı etkisi vardır.
  • Ispanak: B ve C vitamini ile magnezyum ve çinkodan zengindir. Cilt sağlığına, sinir sistemine, sindirime, göz sağlığına, büyümeye ve gelişmeye faydalıdır.
  • Mandalina: C ve A vitamini ile potasyum yönünden zengindir. Hastalıklara karşı vücudun direncini arttırır. Yüksek tansiyonu düşürmeye yardımcı olur. Damar sertliğine faydası vardır. Güçlü bir antioksidandır.
  • Ayva: A, B ve C vitamini içerir. Mideyi rahatlatır. İshale karşı korucudur. Cilde faydalıdır.
  • Elma: C ve E vitamini, folik asit, pektin ve flovonoid içerir. Bağırsak sisteminin korunmasında faydalı ve posadan zengindir. Kolesterol düşürücü etkisi vardır. Kan şekerini kontrol altında tutar ve vücut direncini artırır. Kas ve eklem ağrılarının azalmasına yardımcı olur.
  • Lahana: Folik asit, A, B ve E vitamini yönünden zengindir. Güçlü antioksidandır. Mide rahatsızlıklarında ve hazımsızlık gidermede faydalıdır. Toksin atıcıdır.
  • Pazı: A ve C vitamini ile folik asitten zengindir. Beden güçlendiricidir. Demirden zengin olması sebebiyle kansızlığa iyi gelir. Bol posa içerir. Bağırsak rahatsızlıklarında faydalıdır.
  • Greyfurt: Folik asit, potasyum ve C vitamini kaynağıdır. Hücre yenilenmesinde ve büyümesinde etkilidir. Güçlü antioksidandır. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Damar sertliğine faydası vardır.
  • Muz: B6 vitamini ve potasyumdan zengindir. Hücre yenilenmesinde ve bağışıklık sisteminin güçlenmesinde faydalıdır. Elektrolit dengesini sağlar.

Grip Olmamak İçin Bu Listeyi Buzdolabına Asın!

  • A Vitamini: Balık, yumurta sarısı, kırmızı et, süt, yoğurt, havuç, kayısı, tatlı kabak, kavun, şeftali, ıspanak, brokoli, tere, maydanoz, dereotu ve roka.
  • C Vitamini: Maydanoz, yeşil sivri biber, roka, turunçgiller, kuşburnu, soğan, kereviz, brokoli, çilek ve kivi.
  • E Vitamini: Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta ve kepeği ayrılmamış un.
  • Selenyum: Balık, deniz ürünleri, etler, tahıllar, yumurta, brokoli, lahana, kereviz, soğan – sarımsak, mantar ve turp.
  • Çinko: Etler, balık, süt, peynir, yumurta, deniz ürünleri, yağlı tohumlar, kuru baklagiller, kepekli tahıl ürünleri ve mantar.

Soğuk Günler İçin Basit İpuçları:

  • Öğünlerinizde mutlaka çiğ sebzeye yer verin.
  • Haftada 2-3 kez balık tüketin. Izgara, fırın veya buğulama yöntemlerini tercih edin.
  • Su tüketimini gözden kaçırmayın. En az 2 litre su tüketin.
  • Yumurta, yoğurt, peynir, süt ve et grubu gibi proteinden zengin gıda tüketimine özen gösterin. Bunlar bağışıklığınızı da destekleyecektir.
  • Kuru baklagilleri haftada en az 2 kez tüketmeye özen gösterin.
  • Çay, kahve gibi ihtiyaçlarınızı bitki çaylarından sağlayın.

INTERNATIONAL PATIENT CENTER

:
*
:
*
:
*
:
*
:
*
:
*
:
Mr Ms
*
:
*
:
*
:
*
:
*
: Güvenlik Kodu

 
 
*

Send

Message Sent Successfully.

Error Occurred, Please, try again later.