20 Maddede Sağlıklı Yaşam

Vücut ağırlığının denetimi ve hastalıklara yakalanma riskini en aza indirmek için; yeterli, dengeli beslenme ve düzenli fiziksel aktivite ile sürdürülen bir yaşam biçimi oldukça önemlidir. Sağlıklı bir yaşam için dikkat etmeniz gerekenleri sizin için sıraladık;

1. Her öğününüzde karbonhidrat, protein ve yağ kaynaklarından tüketmeye özen gösterin. Bunun için çeşitli besinler tüketin.
2. Öncelikle kahvaltı yaparak güne başlayın.
3. Öğün saatlerinizi planlayın. Ana ve ara öğünlerinizi atlamamaya özen gösterin.
4. Sofrada kullandığınız yemek tabaklarınızın boyutunu küçültün.
5. Sağlıklı beslenmek için mevsiminde doğal ve taze besinler tercih edin.
6. Yemeklerinizi küçük lokmalar halinde uzun süre çiğneyerek tüketin.
7.  Ayaküstü atıştırmalıklar ve fast food yemek tercihlerinden kaçının.
8.  Şeker ve tuz tüketiminizi azaltın. Az ve iyotlu tuz tüketin.
9. Yağda kızartılmış her türlü gıdanın tüketiminden kaçının.
10. Şeker içeriği yüksek olan şerbetli, çikolatalı tatlılar yerine sütlü tatlıları tüketin.
11. Beyaz undan yapılan ürünler yerine tam tahıl, kepekli, çavdarlı ürünlerini tercih edin.
12. Doymuş yağlar içeren hayvansal kaynaklı yağlar (tereyağ, iç yağ, kuyruk yağ) yerine doymamış yağ asitlerini içeren bitkisel sıvı yağları (zeytinyağı, ayçiçek yağı, mısırözü yağı vb.) tercih edin. Trans yağdan kaçının.
13. Gün içinde aşırı miktarda kafein içeren içecekler (kahve, türk kahvesi, çay, bitki çayları) tüketmeyin.
14. Günde en az 10-12 bardak su tüketin.
15. Her gün ortalama 6-8 saat uyumaya özen gösterin.

Besinlerin satın alınmasına yönelik öneriler;

1. Yiyecek alışverişlerinize tok karnına ve önceden hazırladığınız alışveriş listenizle çıkın.
2. Besin satın alırken ambalajlarını kontrol edin. Ambalajda yırtık, yıpranmış olanlarını ve teneke kutuda bulunan gıdalarda ezik, bombe yapmış ürünleri tercih etmeyin.
3. Gıdaları satın alırken üzerindeki besin ögeleri etiketini mutlaka okuyun. Almak isteğiniz gıda ürünün ambalajında son kullanma tarihi, içindekiler ve kalori değeri gösteren tabloları kontrol ediniz.
4. Mümkün olduğunca düşük enerjili, yağ içeriği az olan besinleri tercih edin.
5. Sağlıklı beslenmek için saflaştırılmamış (işlem görmemiş) ve zenginleştirilmiş tahıl ürünleri tercih edin. Örneğin; tam buğday ekmeği.