Bayramda Aşırıya Kaçmayın

Beslenme ve Diyet
1072

Medical Park Tokat Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Merve Kalelioğlu bayramda sağlıklı ve dengeli beslenmenin ipuçları hakkında bilgilendiriyor.

Bayramda yasaklar değil ama dikkat ve ölçüler ile de cok rahat günler geçirebilirsiniz. Dikkat edilmesi özellikle diyabet, kalp, tansiyon, böbrek ve karaciğer gibi kronik rahatsızlığı olan bireyler için gerekirken aslında kimsenin ölçüyü çok abartmaması saglık için tercihimdir. Mesela hergüne düzenli et tüketimi yapabilen bir birey bayramda da günlük yediği gibi az miktarda et tüketimi tüketerek dengeli beslenebilir, et tüketimini bayramdan bayrama yapan ve sağlıklı olan bir birey için cok sınırlama olmadan tüketim gercekleştirilebilir. Bilinen bir rahatsızlığı olan bir birey ise kendisine yapılan tavsiyeleri göz ardı etmemeli. Belki bayramda günlük bir öğünde kaçamaklar yapılıp diğer öğünlerde daha dikkatli olmayı da tercih edebilirsiniz. Hem tatlı hem de kırmızı et tüketimini aynı gün abartmak yerine tercihler yapmanız sizin sağlığınız için iyi seçim olacaktır.

Tercihler yaparken daha masum seçenekler değerlendirmeli. Kızartma ile yada kavurma yöntemle et pişirme teknikleri yerine haşlama, ızgara tercih edilebilir. Tek et tüketimi yerine yanında yapılan salatalar veya sebzeli etli yemek tercihleri olabilir.

Tatlılardan tercihleri sütü veya meyveli olanlardan yana kullanabilirsiniz. Eğer ısrarlar ve ikramları geri çeviremiyorsanız miktarı az tutmak da bir tercih olabilir. Önemli olan "Neyi,ne kadar ve ne zaman yediğimiz" dir.

Sağlıklı ve mutlu bayramlar