sat─▒r aras─▒

Ça─č─▒m─▒z─▒n en büyük problemlerinden biri olan hareketsiz ya┼čam baz─▒ durumlarda sa─čl─▒─č─▒m─▒z─▒ tehdit eder. Sa─čl─▒ks─▒z ve düzensiz beslenmenin de eklenmesi ile bu durum daha ciddi bir hâl al─▒r. Vücudun farkl─▒ bölgelerinde biriken ya─člar farkl─▒ sa─čl─▒k problemlerine yol açarken ki┼činin d─▒┼č görünümünü ve bir süre sonra psikolojisini de etkiler. Özellikle toplumda s─▒kl─▒kla kar┼č─▒la┼č─▒lan göbek bölgesindeki ya─članman─▒n temelinde hareketsiz ve stresli bir ya┼čam ile desteklenen a┼č─▒r─▒ ve düzensiz g─▒da tüketimi gibi sebepler yatar.

Kar─▒n ve bel çevresinde bulunan ya─člar, vücudun di─čer bölümündekilere oranla daha tehlikelidir. ─░ç organlar─▒n etraf─▒ndaki olu┼čan ya─članma, i┼čtah─▒ kontrol eden leptin hormonu üzerinde olumsuz etki yarat─▒r. Yaz─▒l─▒ ve görsel medyada yer alan ┼čok diyetler ise ister istemez yeni problemleri beraberinde getirir. Bel çevresi ya─članmas─▒ kontrol alt─▒na al─▒nmad─▒─č─▒ durumlarda zamanla olu┼čan diyabet, kalp hastal─▒klar─▒, yüksek kan bas─▒nc─▒na ba─čl─▒ tansiyon gibi sa─čl─▒k problemlerinin önüne geçilmesi için pek çok göbek eritme egzersizi ve do─čru beslenme yöntemi bulunmaktad─▒r. Do─čru göbek ya─č─▒ eritme yöntemleri ile sa─čl─▒kl─▒ bir ┼čekilde bu problemi ortadan kald─▒rmak oldukça kolayd─▒r.

Göbek eritme diyeti

Göbek eritme yollar─▒ aras─▒nda yayg─▒n olarak önerilen yöntemler birlikte uyguland─▒─č─▒nda çözüme ula┼čmak daha h─▒zl─▒ ve kolay olur. Bu yöntemlerin ba┼č─▒nda sa─čl─▒kl─▒ beslenme gelir. Göbek eritme diyeti uygulamak s─▒kl─▒kla uygulanan bir yöntemdir. Bu diyetler genellikle hekimler ya da beslenme uzman─▒ diyetisyenler taraf─▒ndan ki┼čiye özel olarak olu┼čturulur. Ya─članma tipine, vücut kitle endeksine, ya┼čam ve beslenme al─▒┼čkanl─▒klar─▒na göre listede farkl─▒l─▒klar olu┼čur.

Beslenme al─▒┼čkanl─▒klar─▒n─▒z─▒ de─či┼čtirmek, düzenli tüketti─činiz baz─▒ g─▒da tiplerinden vazgeçmek ve tüketmediklerinizi tüketmek bu konuda faydal─▒ olur. Örne─čin ülkemizde oldukça fazla tüketilen tuz miktar─▒n─▒ azaltmak oldukça faydal─▒d─▒r. Yemeklerden önce bir bardak su içmek doygunluk hissini artt─▒raca─č─▒ için önerilen basit ama etkili bir yöntemidir. Baz─▒ durumlarda ─▒l─▒k bir bardak suya s─▒k─▒lan bir kaç damla limon veya bir çay ka┼č─▒─č─▒ elma sirkesi eklemek de ya─č yak─▒m─▒n─▒ h─▒zland─▒r─▒r.

Her durumda olmasa da ye┼čil çay içeri─čindeki kate┼činler sayesinde vücuttaki kalori yak─▒m─▒n─▒ art─▒r─▒r ve göbek ya─člar─▒n─▒ eritmek konusunda yard─▒mc─▒ olabilir. Ara ö─čünlerde tüketilen yaban mersini tüketimi de ayn─▒ etkiye sahiptir. Ye┼čil zeytin içeri─činde bulunan demir, vitamin E ve lif bak─▒m─▒ndan zenginli─čiyle kan ┼čekerinin ayarlanmas─▒nda önem sahibidir.

Omega 3 bak─▒m─▒ndan zengin besinlerin ara ö─čünlerde tüketilmesi de önerilir. Ceviz, Omega 3 üretimini destekleyen ya─člar bak─▒m─▒ndan zengin olmas─▒n─▒n yan─▒nda kalp ve beyin sa─čl─▒─č─▒n─▒z─▒ korumak konusunda da yard─▒mc─▒ olur. F─▒nd─▒k da kan bas─▒nc─▒n─▒ dengelemek konusunda tüketilmesi önerilen bir besindir. Çikolata vazgeçilmezleriniz aras─▒ndaysa bitter olan tercih edilmeli ve 20 gramdan fazla tüketmemelisiniz. Çinko, magnezyum, potasyum, kalsiyum ve demir aç─▒s─▒ndan zengin olan çikolatay─▒ al─▒rken dikkat etmeniz gereken içinde bulunan ya─č türüdür. E─čer mümkünse sadece kakao ya─č─▒ bulunduran ürünler tüketilmeli. Zeytinya─č─▒, kanola ya─č─▒, badem ya─č─▒ ve avokado da tekli doymam─▒┼č ya─č asidi kayna─č─▒d─▒r. Yava┼č yemek yemek, bolca çi─čnemek de do─čru beslenmeniz için yapman─▒z gerekenlerin ba┼č─▒ndad─▒r. Bu ┼čekilde sindirim sistemini yormadan tokluk hissine ula┼čmak mümkündür. Yine göbek eritme yöntemleri aras─▒nda bulunan egzersiz olmazsa olmazlar aras─▒ndad─▒r.

Göbek Eritme Hareketleri

Göbek eritme hareketleri de vücutta bulunan fazla ya─člardan kurtulman─▒zda oldukça faydal─▒d─▒r. Genç ya da ya┼čl─▒, zay─▒f ya da ┼či┼čman olun göbek bölgesindeki ya─članmadan kurtulmak ve sa─čl─▒kl─▒ bir vücuda sahip olmak için yap─▒labilecek pek çok egzersiz bulunur. Evde yapabilece─činiz hareketlerin yan─▒ s─▒ra aç─▒k havada ya da spor salonunda yapaca─č─▒n─▒z egzersizler de sa─čl─▒kl─▒ ve estetik bir vücut için gereklidir.

Bel bölgesinde bulunan ya─člar─▒n verilmesinin zor oldu─ču yönünde yanl─▒┼č bir alg─▒ mevcuttur. Asl─▒nda kilo vermeye ba┼člad─▒─č─▒n─▒zda öncelikle gövdeden kilo verilir. Orant─▒l─▒ bir ┼čekilde kilo vermek için ise, dengeli beslenme, uygun diyet ve düzenli spor olmazsa olmazlard─▒r. Yürüyü┼č, ko┼ču, yüzme, aerobik, bisiklet ve tenis gibi sporlar göbek eritme yollar─▒ bak─▒m─▒ndan öncüdür. Kardiyo egzersizleri olarak geçen bu hareketlere ek olarak kar─▒n bölgesi için uygulanan ve daha fazla kalori yak─▒lmas─▒na öncülük eden baz─▒ özel hareketler de bulunmaktad─▒r.

  • Plank hareketi kolay fakat kar─▒n kaslar─▒n─▒ s─▒k─▒la┼čt─▒ran, aletsiz yap─▒lan etkili bir egzersizdir. ┼×─▒nav pozisyonu al─▒narak sadece el ve dirseklerin yere de─čdi─či bu pozisyonda ayak parmaklar─▒ ile vücut desteklenir. Düz ve gergin bir ┼čekilde bu pozisyon yakla┼č─▒k 30 saniye boyunca korunur. Kondisyonunuza göre hareketin tekrar say─▒s─▒n─▒ artt─▒rabilirsiniz.
  • Crunch göbek eriten hareketler aras─▒nda olmazsa olmazd─▒r. S─▒rt üstü uzan─▒p, dizleri k─▒rarak, eller ba┼č─▒n alt─▒nda kenetlenir. Gövde yukar─▒ kald─▒r─▒larak kar─▒n kaslar─▒n─▒n kas─▒lmas─▒ sa─član─▒r. Bu harekette vücut yukar─▒ kald─▒r─▒l─▒rken nefes al─▒n─▒r, yere indi─činde nefes verilir.
  • Bisiklet sürme hareketi yere s─▒rtüstü uzan─▒larak yap─▒l─▒r. Eller ba┼č─▒n arkas─▒nda birle┼čtirilir ve bacaklar havaya kald─▒r─▒larak bisiklet pedal─▒ çeviriyormu┼čças─▒na hareket ettirilir.
  • Da─č t─▒rman─▒┼č─▒ hareketinde ayaklar parmak uçlar─▒ üzerinde ve dirsekler k─▒r─▒lmadan avuç içleri yere de─čecek ┼čekilde pozisyon al─▒n─▒r. S─▒ras─▒yla ayaklardan biri ayak karna do─čru yava┼čça çekilir ve tekrar eski pozisyonuna geri getirilir. Bu hareket 5 dakika kadar yap─▒ld─▒─č─▒nda göbek ya─člar─▒n─▒n yan─▒ s─▒ra kol ve s─▒rt ya─člar─▒ da azal─▒r, kaslar güçlenir.
  • Kar─▒n kald─▒rma hareketinde yere s─▒rt üstü uzan─▒l─▒r ve avuç içleri yere de─čecek biçimde durulur. Bacaklar yap─▒┼č─▒k olarak bükülmeden mümkün oldu─čunca yukar─▒ kald─▒r─▒l─▒r. Hareket esnas─▒nda ba┼č ve omuzlar sabittir. Ayaklar yukar─▒ kald─▒r─▒ld─▒─č─▒nda nefes verilir, yere indirildi─činde ise nefes al─▒n─▒r. Bu hareketi kondisyonunuza ba─čl─▒ olarak yakla┼č─▒k 10 kez yapman─▒z önerilir.
  • Yana s─▒k─▒┼čt─▒rma hareketi ayakta uygulan─▒r. Bacaklar omuz geni┼čli─činde aç─▒l─▒r. Eller gö─čüs hizas─▒nda kenetlenir ve bu pozisyon korunurken, kafa, boyun ve s─▒rt sabit bir ┼čekilde bel bölgesinden sa─ča ve sola dönülür.

Göbek eritme egzersizleri oldukça fazla ve çe┼čitlidir. Ço─čunlukla hareketler ya─člar─▒n erimesini sa─člarken kaslar─▒n güçlenmesini dolay─▒s─▒yla vücudun s─▒k─▒la┼čmas─▒nda da yard─▒mc─▒d─▒r. Do─čru beslenme ve diyet ise ya─člar─▒n h─▒zl─▒ca yak─▒lmas─▒ için önemlidir. Ancak gerek beslenme, gerekse egzersiz hareketleri bilinçsiz bir ┼čeklide yap─▒lmamal─▒d─▒r ve bir uzmandan yard─▒m al─▒nmal─▒ ve ki┼čiye özel bir plan olu┼čturulmal─▒d─▒r. Vücut ya─člar─▒n─▒z─▒ azaltarak sa─čl─▒kl─▒ bir vücuda sahip olmak için düzenli olarak kontrollerinizi yapt─▒rmay─▒ ihmal etmeyin.

Göbek ya─članmas─▒ neden olur?

Göbek bölgesinde bulunan ya─članma günümüzde zay─▒f ki┼čilerde dahi görülen bir problemdir. Ba┼člang─▒çta dikkate al─▒nmayan bu durum zamanla sa─čl─▒─č─▒n─▒z─▒ etkileyen bir probleme dönü┼čebilir. Masa ba┼č─▒ i┼člerde geçirilen sürelerin uzamas─▒yla ba┼člayan hareketsiz ya┼čam, baz─▒ durumlarda teknolojinin kötüye kullan─▒m─▒yla da ortaya ç─▒kabilir. Az uyku da ya─članmay─▒ artt─▒ran faktörlerdendir. 6 saatten az uyuyanlar─▒n kilo alma oranlar─▒, 8 saat uyuyanlara göre daha fazlad─▒r. Bu ya┼čam tarz─▒ yüksek ┼čeker içeren yiyeceklerin tüketimi ile desteklendi─činde insülin dengesizli─či ba┼člar.

Kandaki ┼čeker oran─▒n─▒ kontrol eden bu hormonun seviyesi de ya─članmada oldukça önemlidir. ─░nsülin dengesizli─či ba┼člad─▒─č─▒ zaman kan ┼čekeri düzeyi ve di─čer kan de─čerleri bozulur. Bu özellikle göbek ya─članmas─▒nda etkilidir. Yüksek karbonhidrat tüketimi de ya─članmay─▒ destekleyen bir di─čer unsurdur. Genetik olarak e─čilimli olmak yine göbek ya─članmas─▒n─▒n ba┼čl─▒ca sebeplerindendir. Gazl─▒ içecekler, fazla alkol tüketimi, ö─čünler aras─▒nda abur cubur at─▒┼čt─▒rmak gibi pek çok dengesiz ve sa─čl─▒ks─▒z beslenme al─▒┼čkanl─▒─č─▒ da bu istenmeyen durumun olu┼čmas─▒nda rol oynar. Bu bak─▒mdan göbek eritme için yap─▒lan diyet ve egzersizler sa─čl─▒─č─▒n─▒z için son derece önemlidir.

En ├çok Okunan Sa─čl─▒k Rehberi Yaz─▒lar─▒m─▒z

Sosyal Medya Hesaplar─▒m─▒z:
Facebook | Instagram | YouTube | LinkedIn

Uzm. Dyt.
Ege Ramadano─člu
Beslenme ve Diyet
─░.A.├ť. VM Medical Park ─░.A.├ť. VM Medical Park Florya
204815

Bu i├žeri─čin geli┼čtirilmesinde Medical Park Yay─▒n Kurulu katk─▒ sa─člam─▒┼čt─▒r.
Sayfa i├žeri─či sadece bilgilendirme ama├žl─▒d─▒r. Sayfa i├žeri─činde tedavi edici sa─čl─▒k hizmetine y├Ânelik bilgiler i├žeren ├Âgelere yer verilmemi┼čtir. Tan─▒ ve tedavi i├žin mutlaka hekiminize ba┼čvurunuz.