Göbek Eritme Yöntemleri

Beslenme ve Diyet
448

Çağımızın en büyük problemlerinden biri olan hareketsiz yaşam bazı durumlarda sağlığımızı tehdit eder. Sağlıksız ve düzensiz beslenmenin de eklenmesi ile bu durum daha ciddi bir hâl alır. Vücudun farklı bölgelerinde biriken yağlar farklı sağlık problemlerine yol açarken kişinin dış görünümünü ve bir süre sonra psikolojisini de etkiler. Özellikle toplumda sıklıkla karşılaşılan göbek bölgesindeki yağlanmanın temelinde hareketsiz ve stresli bir yaşam ile desteklenen aşırı ve düzensiz gıda tüketimi gibi sebepler yatar.

Karın ve bel çevresinde bulunan yağlar, vücudun diğer bölümündekilere oranla daha tehlikelidir. İç organların etrafındaki oluşan yağlanma, iştahı kontrol eden leptin hormonu üzerinde olumsuz etki yaratır. Yazılı ve görsel medyada yer alan şok diyetler ise ister istemez yeni problemleri beraberinde getirir. Bel çevresi yağlanması kontrol altına alınmadığı durumlarda zamanla oluşan diyabet, kalp hastalıkları, yüksek kan basıncına bağlı tansiyon gibi sağlık problemlerinin önüne geçilmesi için pek çok göbek eritme egzersizi ve doğru beslenme yöntemi bulunmaktadır. Doğru göbek yağı eritme yöntemleri ile sağlıklı bir şekilde bu problemi ortadan kaldırmak oldukça kolaydır.

Göbek eritme diyeti

Göbek eritme yolları arasında yaygın olarak önerilen yöntemler birlikte uygulandığında çözüme ulaşmak daha hızlı ve kolay olur. Bu yöntemlerin başında sağlıklı beslenme gelir. Göbek eritme diyeti uygulamak sıklıkla uygulanan bir yöntemdir. Bu diyetler genellikle hekimler ya da beslenme uzmanı diyetisyenler tarafından kişiye özel olarak oluşturulur. Yağlanma tipine, vücut kitle endeksine, yaşam ve beslenme alışkanlıklarına göre listede farklılıklar oluşur. Belenme alışkanlıklarınızı değiştirmek, düzenli tükettiğiniz bazı gıda tiplerinden vazgeçmek ve tüketmediklerinizi tüketmek bu konuda faydalı olur. Örneğin ülkemizde oldukça fazla tüketilen tuz miktarını azaltmak oldukça faydalıdır. Yemeklerden önce bir bardak su içmek doygunluk hissini arttıracağı için önerilen basit ama etkili bir yöntemidir. Bazı durumlarda ılık bir bardak suya sıkılan bir kaç damla limon veya bir çay kaşığı elma sirkesi eklemek de yağ yakımını hızlandırır. Her durumda olmasa da yeşil çay içeriğindeki kateşinler sayesinde vücuttaki kalori yakımını artırır ve göbek yağlarını eritmek konusunda yardımcı olabilir. Ara öğünlerde tüketilen yaban mersini tüketimi de aynı etkiye sahiptir. Yeşil zeytin içeriğinde bulunan demir, vitamin E ve lif bakımından zenginliğiyle kan şekerinin ayarlanmasında önem sahibidir. Omega 3 bakımından zengin besinlerin ara öğünlerde tüketilmesi de önerilir. Ceviz, Omega 3 üretimini destekleyen yağlar bakımından zengin olmasının yanında kalp ve beyin sağlığınızı korumak konusunda da yardımcı olur. Fındık da kan basıncını dengelemek konusunda tüketilmesi önerilen bir besindir. Çikolata vazgeçilmezleriniz arasındaysa bitter olan tercih edilmeli ve 20 gramdan fazla tüketmemelisiniz. Çinko, magnezyum, potasyum, kalsiyum ve demir açısından zengin olan çikolatayı alırken dikkat etmeniz gereken içinde bulunan yağ türüdür. Eğer mümkünse sadece kakao yağı bulunduran ürünler tüketilmeli. Zeytinyağı, kanola yağı, badem yağı ve avokado da tekli doymamış yağ asidi kaynağıdır. Yavaş yemek yemek, bolca çiğnemek de doğru beslenmeniz için yapmanız gerekenlerin başındadır. Bu şekilde sindirim sistemini yormadan tokluk hissine ulaşmak mümkündür. Yine göbek eritme yöntemleri arasında bulunan egzersiz olmazsa olmazlar arasındadır.

Göbek eritme egzersizleri

Göbek eritme hareketleri de vücutta bulunan fazla yağlardan kurtulmanızda oldukça faydalıdır. Genç ya da yaşlı, zayıf ya da şişman olun göbek bölgesindeki yağlanmadan kurtulmak ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için yapılabilecek pek çok egzersiz bulunur. Evde yapabileceğiniz hareketlerin yanı sıra açık havada ya da spor salonunda yapacağınız egzersizler de sağlıklı ve estetik bir vücut için gereklidir. Bel bölgesinde bulunan yağların verilmesinin zor olduğu yönünde yanlış bir algı mevcuttur. Aslında kilo vermeye başladığınızda öncelikle gövdeden kilo verilir. Orantılı bir şekilde kilo vermek için ise, dengeli beslenme, uygun diyet ve düzenli spor olmazsa olmazlardır. Yürüyüş, koşu, yüzme, aerobik, bisiklet ve tenis gibi sporlar göbek eritme yolları bakımından öncüdür. Kardiyo egzersizleri olarak geçen bu hareketlere ek olarak karın bölgesi için uygulanan ve daha fazla kalori yakılmasına öncülük eden bazı özel hareketler de bulunmaktadır.

  • Plank hareketi kolay fakat karın kaslarını sıkılaştıran, aletsiz yapılan etkili bir egzersizdir. Şınav pozisyonu alınarak sadece el ve dirseklerin yere değdiği bu pozisyonda ayak parmakları ile vücut desteklenir. Düz ve gergin bir şekilde bu pozisyon yaklaşık 30 saniye boyunca korunur. Kondisyonunuza göre hareketin tekrar sayısını arttırabilirsiniz.
  • Crunch göbek eriten hareketler arasında olmazsa olmazdır. Sırt üstü uzanıp, dizleri kırarak, eller başın altında kenetlenir. Gövde yukarı kaldırılarak karın kaslarının kasılması sağlanır. Bu harekette vücut yukarı kaldırılırken nefes alınır, yere indiğinde nefes verilir.
  • Bisiklet sürme hareketi yere sırtüstü uzanılarak yapılır. Eller başın arkasında birleştirilir ve bacaklar havaya kaldırılarak bisiklet pedalı çeviriyormuşçasına hareket ettirilir.
  • Dağ tırmanışı hareketinde ayaklar parmak uçları üzerinde ve dirsekler kırılmadan avuç içleri yere değecek şekilde pozisyon alınır. Sırasıyla ayaklardan biri ayak karna doğru yavaşça çekilir ve tekrar eski pozisyonuna geri getirilir. Bu hareket 5 dakika kadar yapıldığında göbek yağlarının yanı sıra kol ve sırt yağları da azalır, kaslar güçlenir.
  • Karın kaldırma hareketinde yere sırt üstü uzanılır ve avuç içleri yere değecek biçimde durulur. Bacaklar yapışık olarak bükülmeden mümkün olduğunca yukarı kaldırılır. Hareket esnasında baş ve omuzlar sabittir. Ayaklar yukarı kaldırıldığında nefes verilir, yere indirildiğinde ise nefes alınır. Bu hareketi kondisyonunuza bağlı olarak yaklaşık 10 kez yapmanız önerilir.
  • Yana sıkıştırma hareketi ayakta uygulanır. Bacaklar omuz genişliğinde açılır. Eller göğüs hizasında kenetlenir ve bu pozisyon korunurken, kafa, boyun ve sırt sabit bir şekilde bel bölgesinden sağa ve sola dönülür.

Göbek eritme egzersizleri oldukça fazla ve çeşitlidir. Çoğunlukla hareketler yağların erimesini sağlarken kasların güçlenmesini dolayısıyla vücudun sıkılaşmasında da yardımcıdır. Doğru beslenme ve diyet ise yağların hızlıca yakılması için önemlidir. Ancak gerek beslenme, gerekse egzersiz hareketleri bilinçsiz bir şeklide yapılmamalıdır ve bir uzmandan yardım alınmalı ve kişiye özel bir plan oluşturulmalıdır. Vücut yağlarınızı azaltarak sağlıklı bir vücuda sahip olmak için düzenli olarak kontrollerinizi yaptırmayı ihmal etmeyin.

Göbek yağlanması neden olur?

Göbek bölgesinde bulunan yağlanma günümüzde zayıf kişilerde dahi görülen bir problemdir. Başlangıçta dikkate alınmayan bu durum zamanla sağlığınızı etkileyen bir probleme dönüşebilir. Masa başı işlerde geçirilen sürelerin uzamasıyla başlayan hareketsiz yaşam, bazı durumlarda teknolojinin kötüye kullanımıyla da ortaya çıkabilir. Az uyku da yağlanmayı arttıran faktörlerdendir. 6 saatten az uyuyanların kilo alma oranları, 8 saat uyuyanlara göre daha fazladır. Bu yaşam tarzı yüksek şeker içeren yiyeceklerin tüketimi ile desteklendiğinde insülin dengesizliği başlar. Kandaki şeker oranını kontrol eden bu hormonun seviyesi de yağlanmada oldukça önemlidir. İnsülin dengesizliği başladığı zaman kan şekeri düzeyi ve diğer kan değerleri bozulur. Bu özellikle göbek yağlanmasında etkilidir. Yüksek karbonhidrat tüketimi de yağlanmayı destekleyen bir diğer unsurdur. Genetik olarak eğilimli olmak yine göbek yağlanmasının başlıca sebeplerindendir. Gazlı içecekler, fazla alkol tüketimi, öğünler arasında abur cubur atıştırmak gibi pek çok dengesiz ve sağlıksız beslenme alışkanlığı da bu istenmeyen durumun oluşmasında rol oynar. Bu bakımdan göbek eritme için yapılan diyet ve egzersizler sağlığınız için son derece önemlidir.