Metabolizmayı Hızlandırmanın Püf Noktaları

Beslenme ve Diyet
2033

30-35 yaşından sonra kişilerin metabolizmasının yavaşladığını ve ilerleyen her 10 yılda bu yavaşlamanın iyice arttığını belirten Medical Park Ordu Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Ebru Piroğlu Durgut metabolizma hızının arttırılması için alınması gerekli önlemler hakkında bilgilendiriyor.

Metabolizmayı Hızlandırmak İçin

Metabolizma yavaşlayınca yağ depolaması artar. Bununla birlikte kas kütlesi artarsa, metabolizma hızlanır. Yüksek Glisemik İndeksli (İşlenmiş, rafine edilmiş, kana çabuk karışan) karbonhidratlar yenirse, bunlar yağ olarak depolanır ve metabolizmayı yavaşlatır. Kilo artınca insülin direnci artar, uyku bozulur ve stres artar. İnsülin direnci, hormon bozuklukları, uykusuzluk ve stres metabolizmayı yavaşlatan etkenlerdir. Metabolizmayı zayıflatan diğer nedenler ise kilo alıp vermek ve hareketsiz yaşamdır. Bu nedenle aşırı yemekten kaçının, kas kütlenizi arttırmak için spor yapın, uykunuzu iyi alın, dengeli beslenin, öğün atlamayın, yüksek glisemik indeksli gıdalardan, kafeinden (çay, kahve, kola) uzak durun, vücudunuz için gerekli olan kalsiyum ihtiyacını karşılayın, alkol tüketimini azaltın.

Hayatanızın Vazgeçilmezi Olarak Hareketlilik

Otuz dakika ya da daha fazla süren yoğun bir egzersiz ile daha fazla sağlık yararı kazanacak olsanız da, düşük veya orta yoğunluktaki egzersizler de sizin için yararlı olabilir. Hayatınızı egzersiz etrafında oluşturmak yerine, egzersizi hayatınız çevresinde oluşturun.

Metabolizma yavaşlığı nasıl önlenir? İşte size metabolizmanızı hızlandırmanıza yardımcı olacak öneriler;

Evde oturan biri iseniz; her gün yerleri silin. Çocuklarınızı oynarken seyretmek yerine onlarla birlikte oynayın. Örneğin birlikte parka gidin, top oynayın. Kahvaltı, öğle yemeği veya akşam yemeğinden önce kısa bir yürüyüşe çıkın. Alışverişe bisikletinizle gidin. Alışverişe araç ile gitmeyi tercih ediyorsanız bile arabanızı alışveriş merkezinin aksi yönüne park edin. Alışveriş yaparken merkezin etrafında birkaç defa dolaşın. Eğer evde egzersiz bisikletiniz varsa, telefonda konuşurken veya çamaşır makinesinin durmasını beklerken buna binin.

Ofiste çalışan biri iseniz; işlemlerinizi gerçekleştirirken merdiveni kullanın, asansörü değil. Öğle tatilinizde yürüyün. Masanızda germe hareketleri yapın. Bir yerde yürümek için iş arkadaşlarınız ile buluşun.

Haftasonu Savaşçısı Olun!

Bahçenizin çimlerini biçin, arabanızı kendiniz yıkayın. Köpeğinizi yürüyüşe çıkarın, çocuklarınızla mahallenizde yürüyüş yapın, bunlar için fırsat yaratamıyorsanız en azından kısa yürüyüşler yapın. İmkanınız varsa spor aktivitelerine katılın! Hafta sonu alış verişlerini siz yapın; pazara, markete mutlaka kendiniz gidin...