sat─▒r aras─▒

ramazanda-bacak-agrisi

Vücutta yeterli su al─▒m─▒ eklemler aras─▒nda s─▒v─▒n─▒n korunmas─▒nda ve hareket kapasitesinin artmas─▒nda önemli bir rol oynar. Ramazan ay─▒nda ise vücudun uzun süre aç ve susuz kalmas─▒ baz─▒ negatif sonuçlar olu┼čturabilir.

Özellikle, iftar ve sahur aras─▒ndaki sürede yeterli s─▒v─▒ al─▒nmamas─▒ bu problemlerin olu┼čmas─▒n─▒n ba┼čl─▒ca nedenidir.

Bunun yan─▒nda eklem romatizmas─▒, eklemde inflamasyon, menisküs gibi kronik hastal─▒klar─▒n─▒z mevcutsa ramazanda hareketsiz kalman─▒z ya da s─▒v─▒ dengenizi koruyamaman─▒z süreci a─č─▒rla┼čt─▒rabilir.

Vücudun S─▒v─▒ Düzeyi ile Eklem Problemleri Aras─▒ndaki ─░li┼čki

Ramazan ay─▒nda su al─▒m─▒n─▒n yetersiz olmas─▒ vücutta inflamasyon riskini yükseltebilir. Bununla birlikte, kan ak─▒┼č─▒n─▒n dengeli olabilmesi için su seviyesinin belirli bir düzeyde kalmas─▒ gerekir.

Bu nedenle, s─▒v─▒ al─▒m─▒n─▒n ramazan ay─▒nda k─▒s─▒tlaman─▒z dola┼č─▒m bozuklu─čunu tetikleyebilir, eklem-kas sisteminde iltihaplanma potansiyelinizi de artt─▒rabilir ya da eklem hastal─▒klar─▒na ba─čl─▒ a─čr─▒ seviyeniz de yükselebilir. 

Özellikle, vücutta dola┼č─▒m─▒n yava┼člamas─▒ kalp-damar sisteminin en uzak bölgesi olan ayak ve bacak k─▒sm─▒n─▒nda ödem ya da ┼či┼čkinlik olu┼čturabilir. Hareket kapasitesinde ve yürüyü┼č s─▒ras─▒nda rahats─▒zl─▒k veren bu durum ┼čeker hastal─▒─č─▒ ta┼č─▒yan ki┼čilerde ciddi problemlere de neden olabilir. 

Di─čer bir taraftan, düzenli kulland─▒─č─▒n─▒z bir ilaç varsa ya da böbrek hastal─▒klar─▒na sahipseniz vücudunuzda su ihtiyac─▒ artabilir.

Bu aç─▒dan, iftar ile sahur aras─▒nda su al─▒m─▒n─▒ maksimuma ç─▒kararak ilaçlar─▒n eklemlerde olu┼čturabilecek yan etkilerini minimize edebilirsiniz. 

Günlük rutinde hipertansiyonreflü, gastrit gibi hastal─▒klar için ilaç kullan─▒yorsan─▒z böbreklerde kolay at─▒lmas─▒ ad─▒na ödem tutucu besinlerden uzak kalman─▒zda fayda var.

Bu ba─člamda, kahve ve çay gibi diüretik içecekler fazla suyun at─▒l─▒m─▒na sebebiyet verece─či için su ihtiyac─▒n─▒z─▒ yükseltebilir.

Ramazanda Bacak A─čr─▒s─▒n─▒n Önlenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ramazanda Bacak A─čr─▒s─▒n─▒n ├ľnlenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ramazanda bacak a─čr─▒s─▒n─▒n temel nedenleri dengesiz beslenme ve fiziksel aktivite azl─▒─č─▒yla ili┼čkilidir. Bu süreçte, lokal kas a─čr─▒lar─▒ günlük temponuzda zorluklar olu┼čturabilir. Kaslar─▒n─▒z─▒ güçlendirmek için enerjinizi dengeli kullanaca─č─▒n─▒z spor aktivitelerine yönelebilirsiniz.

Ek olarak hafif tempolu kardiyo ve fitness, yürüyü┼čler, yüzme, meditasyon, reformer pilates alternatiflerinizin ba┼č─▒nda gelir. Bu tarz egzersizler sayesinde hareketsizli─čin önüne geçilerek bacak ve ayak sa─čl─▒─č─▒n─▒z─▒ sürdürebilirsiniz. 

Ramazanda uzun süreli ayakta kal─▒nmas─▒na ba─čl─▒ olarak olu┼čan ayak a─čr─▒lar─▒n─▒z üzerinde bask─▒y─▒ azaltmak için k─▒sa molalar vererek ayaklar─▒n─▒z─▒ yukar─▒da tutabilirsiniz. Ayr─▒ca, bu bölgelere buz uygulamas─▒yla kompres yap─▒larak bacak ┼či┼čkinliklerinizi azaltabilirsiniz. 

Günlük ad─▒mlar─▒n─▒zda konforu art─▒racak do─čru ayakkab─▒ seçimi de ayak a─čr─▒n─▒z─▒n en aza inmesinde destekleyici olabilir.

Son a┼čamada, kan dola┼č─▒m─▒n─▒ art─▒rmak için susam ya─č─▒, Hindistan cevizi ya─č─▒ ya da mentol içerikli ürünlerle masaj yapabilirsiniz. E─čer, ramazanda bacak a─čr─▒s─▒ al─▒nan önlemlere ra─čmen geçmiyorsa mutlaka bir doktor kontrolünden geçilmesi tavsiye edilir.

Ramazanda Bacak A─čr─▒s─▒n─▒n Azaltmak ─░çin Beslenme Listesi

Sahur zaman─▒nda yeterli protein, mineral ve vitaminlerin al─▒nmamas─▒ kaslar─▒n zay─▒flamas─▒na zemin haz─▒rlayabilir. Bu nedenle, kalsiyum, fosfor, magnezyum, d2 vitamini, demir, bak─▒r gibi mineralleri yiyecekler ve içeceklerden alabilirsiniz.

Bunun için mor sebzeler, kuru baklagiller, muz ve kivi gibi meyveler, badem ve ceviz gibi kuruyemi┼čler, süt ve süt ürünlerini düzenli tüketebilirsiniz. Protein aç─▒s─▒ndan zengin et ve et ürünleri, bal─▒k, beyaz et, yumurta, peynir gibi besinleri de ö─čünlerinize ekleyebilirsiniz. 

Bununla beraber, ramazan ay─▒nda gere─činden fazla karbonhidrat ve ya─č al─▒m─▒ vücutta ya─članmaya sebep olabilir. Kilo art─▒┼č─▒n─▒ tetikleyen bu durum eklemlere daha fazla a─č─▒rl─▒─č─▒n binmesiyle sonuçlan─▒r. Bu da bacak a─čr─▒lar─▒n─▒z─▒ yo─čunla┼čarak hayat kalitenizi dü┼čürebilir. 

Bunun için iftar ile sahur aras─▒nda ara ö─čün seçeneklerini uygulayabilirsiniz. Kalori de─čerleri yüksek olan ┼čerbetli tatl─▒lar, fast food yiyecekler, hamur i┼či ürünlerden uzak kalman─▒z─▒ da süreci destekleyebilir.

En ├çok Okunan Sa─čl─▒k Rehberi Yaz─▒lar─▒m─▒z

Sosyal Medya Hesaplar─▒m─▒z:
Facebook | Instagram | YouTube | LinkedIn

Op. Dr.
O─čuz ├çetinkaya
Ortopedi ve Travmatoloji
Medical Park Gebze
851

Bu i├žeri─čin geli┼čtirilmesinde Medical Park Yay─▒n Kurulu katk─▒ sa─člam─▒┼čt─▒r.
Sayfa i├žeri─či sadece bilgilendirme ama├žl─▒d─▒r. Sayfa i├žeri─činde tedavi edici sa─čl─▒k hizmetine y├Ânelik bilgiler i├žeren ├Âgelere yer verilmemi┼čtir. Tan─▒ ve tedavi i├žin mutlaka hekiminize ba┼čvurunuz.