Uzun seyehatlerde nasıl beslenmeli?

Her ne kadar yaz mevsimini geride bıraksak da tatil artık her mevsim gündemimizde. Özellikle uzak yerlere yapılacak seyahatlere yönelik hazırladığımız önerilerin hem konfor hem de sağlık açısından faydalı olacağına inanıyoruz. 

Kara yolu ile yapılacak seyahatlerde en sık karşılaşılan sağlık sorunlarının başında turist diyaresi dediğimiz yaz ishali gelir. Yol koşullarının ve konaklama yerlerinin steril olmadığı düşünülürse özellikle el hijyenine dikkat edilmeli ve tüketilen gıdaların kolay bozulmaya yatkın yiyeceklerden seçilmesine özen gösterilmeli.
Gerek kara gerek hava yolu ile yapılan seyahatlerde uzun süreli hareketsiz kalma sonucu dolaşım sisteminin olumsuz etkilenmemesi için molalarda ve uçak içinde yürüyüşler yapılmalıdır. Yine riskli damar hastalığı olan kişilerin seyahat öncesi antiagregan  tedavi almaları önerilir.

Uzun seyahatlerde yeterli sıvı alınmaması, göz ve burun mukozasında kurumalara neden olmakta ve bunun sonucunda da buralardan mikroorganizmaların vücuda girişi kolaylaşmaktadır. Bunun için yeterli sıvı tüketimi yanında suni göz damlaları ve vazelin kullanılabilir.
hareketsizliğin bir sonucu olarak özellikle basınç ve rakım farkı olan yerlerde gaz üretiminin artma eğilimi nedeniyle aşırı gaz yapmaya müsait gıdalardan kaçınılmalı ve probiyotiklerden yardım alınmalıdır.