sat─▒r aras─▒

Özellikle yaz aylar─▒n─▒n vazgeçilmez meyveleri aras─▒nda yer alan üzümün en s─▒k tüketilenleri ye┼čil üzüm ve siyah üzümdür. Üzüm, dünyadaki en yayg─▒n kültür meyveleri aras─▒nda ilk s─▒ralarda yer al─▒r. Genellikle ye┼čil üzüm faydalar─▒ sayesinde daha çok tüketilir. Ye┼čil üzümün anavatan─▒n─▒n neresi oldu─ču konusunda farkl─▒ farkl─▒ bilgiler vard─▒r. Bu nedenle de net bir yer bildirmek pek do─čru de─čildir.

Ye┼čil üzümün faydalar─▒n─▒n insan sa─čl─▒─č─▒n─▒ olumlu yönde etkiledi─či bilinir. Fakat besinlerin gere─činden daha fazla tüketilmesinin sa─čl─▒k için zararl─▒ sonuçlar─▒ oldu─čunu da unutmamak gerekir. Bu nedenle ye┼čil üzüm faydalar─▒ndan yararlan─▒rken a┼č─▒r─▒ miktarda tüketilmemesine dikkat edilmelidir. 

Üzümler genel olarak antioksidan kayna─č─▒d─▒r. Her üzüm türünün birbirinden farkl─▒ faydalar─▒ bulunur. Ye┼čil üzümün faydalar─▒n─▒ ayr─▒ bir ┼čekilde de─čerlendirmek gerekir ise ye┼čil üzüm, C vitamini ve K vitamini aç─▒s─▒ndan oldukça zengin bir meyvedir. Ayn─▒ zamanda kalp ve damar sa─čl─▒─č─▒ aç─▒s─▒ndan oldukça önemli bir meyve oldu─ču da bilinir. Ye┼čil üzüm faydalar─▒ndan bir di─čerinin ise ya─člar─▒n eritilmesine yard─▒mc─▒ olmas─▒d─▒r. Bunlar─▒n haricinde de üzümün birçok faydas─▒ vard─▒r.

Ye┼čil Üzümün ve Üzüm Çekirde─činin Faydalar─▒ Nedir?

Ye┼čil üzüm kadar üzümün çekirde─či de bir o kadar faydal─▒d─▒r. Üzüm çekirde─činin faydalar─▒na de─činmeden önce ilk olarak ye┼čil üzüm faydalar─▒ hakk─▒nda daha detayl─▒ bilgi vermek mümkün. Ye┼čil üzüm potasyum ve lif aç─▒s─▒ndan oldukça zengindir.

Ayn─▒ zamanda ye┼čil üzüm yüksek tansiyonun dü┼čürülmesine de katk─▒ sa─člar. Ba─č─▒┼č─▒kl─▒k sisteminin güçlenmesi için de ye┼čil üzümden faydalanmak mümkündür. Kardiyovasküler hastal─▒klara yakalanma riskinin azalt─▒lmas─▒ için de belirli bir miktarda ye┼čil üzüm tüketilmesi faydal─▒d─▒r.

Ye┼čil üzüm faydalar─▒ aras─▒nda ┼ču maddelere de yer verilir:

  • Vücudun su ihtiyac─▒n─▒ kar┼č─▒lar
  • Enerji verir
  • Stresi azalt─▒r
  • Yorgunlu─ča iyi gelir
  • Damar sertli─čini önler
  • Kötü kolesterol için önemlidir
  • Sindirimi kolayla┼čt─▒r─▒r
  • Kab─▒zl─▒k problemine iyi gelir
  • ─░ltihab─▒ önler
  • Gut hastal─▒─č─▒na iyi gelir
  • Romatizmal hastal─▒klar için faydal─▒d─▒r
  • Cinsel performans─▒ artt─▒r─▒r
  • Karaci─čerlere iyi gelir
  • Alzheimer hastal─▒─č─▒nda faydal─▒d─▒r

Bunlar─▒n haricinde ise ye┼čil üzüm faydalar─▒ aras─▒nda; böbrekleri korumas─▒, beyin sa─čl─▒─č─▒na iyi gelmesi ve ya┼članma kar┼č─▒t─▒ etkilere sahip olmas─▒ yer al─▒r. Ye┼čil üzüm çekirde─činin faydalar─▒ ise özellikle kalp sa─čl─▒─č─▒na iyi gelmesi ile bilinir.

Bunun haricinde ise ye┼čil üzüm çekirde─činin faydalar─▒ ┼ču ┼čekilde bilinir:

  • Diyabet (┼čeker hastal─▒─č─▒) olu┼čum riskini azalt─▒r
  • Kalp hastal─▒klar─▒ riskini azalt─▒r
  • Bakteriyel enfeksiyonlara kar┼č─▒ koruma sa─člar
  • Kan ┼čekerini düzenler
  • Karaci─čeri ve böbrekleri korur
  • Beyin sa─čl─▒─č─▒n─▒ ve beyin geli┼čimini destekler

Gebelikte (Hamilelikte) Ye┼čil Üzüm Tüketilebilir mi?

Hamilelikte ye┼čil üzümün faydalar─▒ndan yararlanmak mümkündür. Diyabet kontrolü sa─člayan ye┼čil üzüm ayn─▒ zamanda antikanser etkilere de sahip bir meyve olarak bilinir.

Özellikle ye┼čil üzümün meme kanseri riskini azaltt─▒─č─▒ hakk─▒nda baz─▒ bilgiler bulunur. Fakat bu süreçte ye┼čil üzüm tüketiminin s─▒n─▒rl─▒ olmas─▒ gerekir. A┼č─▒r─▒ miktarda tüketim hamilelikte ye┼čil üzüm faydalar─▒n─▒n ortadan kalkmas─▒na neden olabilir. Ayn─▒ zamanda üzümleri tüketmeden önce iyi y─▒kanm─▒┼č olmas─▒na da dikkat etmek gerekir.

Hamilelik sürecinde ye┼čil üzüm tüketmenin anneye ya da bebe─če bir zarar─▒ yoktur. Fakat annenin diyabet hastas─▒ olmas─▒ halinde ye┼čil üzüm tüketimi riskli olabilir. Bu gibi nedenler ve di─čer hastal─▒klar göz önüne al─▒narak tüketim sa─članmal─▒d─▒r. Hamilelik sürecindeki ki┼čilerin besin tüketimlerinde doktorlara dan─▒┼čmalar─▒ çok daha do─čru olur.

 Ye┼čil Üzümün Zarar─▒ Var m─▒d─▒r?

Üzüm içerisinde yüksek miktarda glikoz ve fruktoz yer al─▒r. Bunlar kan ┼čekerinin yükselmesine sebep olabilir. Bu nedenle a┼č─▒r─▒ miktarda ye┼čil üzüm tüketimine ba─čl─▒ olarak ki┼čilerde insülin de─čerleri de─či┼čkenlik gösterebilir. Kan ┼čekeri ani bir ┼čekilde yükselip geri dü┼čebilir. 

A┼č─▒r─▒ miktarda ye┼čil üzüm tüketmek, bir süre sonra di┼č minesinin zarar görmesine yol açabilir. Yine a┼č─▒r─▒ tüketime ba─čl─▒ olarak mide rahats─▒zl─▒klar─▒n─▒n olu┼čmas─▒ da mümkündür. Diyabet hastalar─▒n─▒n ye┼čil üzüm tüketmesi zararl─▒ görülen tüketimlerden birisidir. Bu nedenle diyabet hastalar─▒n─▒n doktor onay─▒ olamadan ye┼čil üzüm tüketmemesinde fayda vard─▒r. 

Ye┼čil Üzüm Kilo Verdirir mi?

Ye┼čil üzüm uzun süre tokluk hissi veren bir meyvedir. Bu durum açl─▒k hissini ortadan kald─▒rarak yemek yeme iste─čini azalt─▒r. Böylelikle kilo verilmesine katk─▒ sa─člar. Ayn─▒ zamanda ye┼čil üzüm dü┼čük kalorili meyveler kategorisinde yer al─▒r. Böylelikle hem tokluk hissi verir hem de kilo al─▒m─▒na neden olmaz. 

Taze üzüm ve kuru üzüm diyet listelerinde s─▒kl─▒kla yer al─▒r. Diyet yapan ki┼čiler ara ö─čün olarak üzüm tüketiminde bulunabilir. Böylelikle kilo verme süreci daha kolay bir hale gelir. Fakat a┼č─▒r─▒ miktarda üzüm tüketmek zararl─▒d─▒r. Gün içerisinde belirlenen ölçüden daha fazla miktarda ye┼čil üzüm tüketilmesi kilo verilmesine yard─▒mc─▒ olmaz. 

Ye┼čil Üzüm Faydalar─▒ Hakk─▒nda S─▒kça Sorulan Sorular

Günlük Ye┼čil Üzüm Tüketimi Ne Kadar Olmal─▒d─▒r?

Diyet listelerinde ye┼čil üzüm tüketimine yer verildi─či bilinir. Kilo vermek isteyen ki┼čilerin gün içerisinde ara ö─čün tüketmesi gereken ye┼čil üzüm miktar─▒ bir porsiyondur. Bir porsiyon üzüm ortalama olarak 80 ila 100 gram olarak hesaplan─▒r. Kad─▒nlar─▒n gün içerisinde maksimum tüketmesi gereken üzüm miktar─▒ üç porsiyondur. Erkeklerde ise bu durum de─či┼čkenlik gösterir. Erkeklerin gün içerisinde maksimum dört ya da be┼č porsiyona kadar üzüm tüketmesi mümkündür. Belirtilen miktar─▒n üzerine ç─▒k─▒lmas─▒ ise sa─čl─▒k aç─▒s─▒ndan zararl─▒ olabilir. Yeterli miktarda ye┼čil üzüm tüketimini düzenli hale getirmek, sa─čl─▒k aç─▒s─▒nda olumlu faydalar─▒n ortaya ç─▒kmas─▒n─▒ sa─člar.

Ye┼čil Üzümün Cilde Faydalar─▒ Nelerdir?

Ye┼čil üzüm tüketiminin düzenli hale gelmesi ile birlikte ciltte olu┼čan egzama hastal─▒─č─▒nda azalmalar meydana gelir. Ayn─▒ zamanda sedef hastal─▒─č─▒ için de ye┼čil üzümün faydal─▒ oldu─ču bilinir. Cildin nem dengesine kavu┼čmas─▒na imkan sa─člar ve cildi güzelle┼čtirir. Ye┼čil üzüm tüketiminin akne ve siyah nokta olu┼čumunun önüne geçti─či hakk─▒nda da baz─▒ bilgiler bulunur. 

Ye┼čil üzüm sadece cilt için de─čil saç için de birçok fayda sunar. Saç dökülmesini azalt─▒r ve ayn─▒ zamanda saçlar─▒n daha parlak bir görünüm kazanmas─▒na da yard─▒mc─▒d─▒r. Ye┼čil üzümün cilt üzerindeki bir di─čer faydas─▒ ise deride meydana gelen iltihaplanmalar─▒n ortadan kalkmas─▒na yard─▒mc─▒ olmas─▒d─▒r.

Ye┼čil Üzümün Besin De─čeri Nedir?

Ye┼čil üzümün bir porsiyonu ortalama 100 kaloridir. ─░çerisinde 27 gram karbonhidrat, 1 gram protein ve 0,2 gram ya─č bulunur. Ye┼čil üzümün lif miktar─▒ ise 1,4 gramd─▒r. Ye┼čil üzüm içerisine; bak─▒r, potasyum, C vitamini, K vitamini, E vitamini, Manganez, Tiamin, Riboflavin ve B6 vitamini yer al─▒r. Bu vitaminlerin besin de─čerlerini ise ┼ču ┼čekilde s─▒ralamak mümkündür;

  • C vitamini bir porsiyonun %5'ini olu┼čturur
  • Bak─▒r ise %21'lik k─▒sm─▒n─▒ olu┼čturur
  • Bir porsiyon baz al─▒nd─▒─č─▒nda K vitamini %18'dir
  • Tiamin ise %9'luk bir k─▒sm─▒ olu┼čturur
  • Riboflavin %8'lik k─▒sm─▒n─▒
  • B6 vitamini %8'ini
  • Potasyum %6's─▒n─▒
  • Manganez %5 ve E vitamini ise %2'lik bir k─▒sm─▒ olu┼čturur

En ├çok Okunan Sa─čl─▒k Rehberi Yaz─▒lar─▒m─▒z

Sosyal Medya Hesaplar─▒m─▒z:
Facebook | Instagram | YouTube | LinkedIn

Uzm. Dyt.
Fatma Gizem Bahad─▒r
Beslenme ve Diyet
Medical Park Medical Park G├Âztepe
822

Bu i├žeri─čin geli┼čtirilmesinde Medical Park Yay─▒n Kurulu katk─▒ sa─člam─▒┼čt─▒r.
Sayfa i├žeri─či sadece bilgilendirme ama├žl─▒d─▒r. Sayfa i├žeri─činde tedavi edici sa─čl─▒k hizmetine y├Ânelik bilgiler i├žeren ├Âgelere yer verilmemi┼čtir. Tan─▒ ve tedavi i├žin mutlaka hekiminize ba┼čvurunuz.